HOŞGELDİNİZ...

Bloğuma Hoşgeldiniz…    Umarım bloğumu beğenirsiniz...     Paylaşımlar Hayatı Yaşanabilir Kılar.     Serap Arslan     Kırıkkale

Ben Serap Arslan. Kırıkkale'de Mehmet Varlıoğlu İlköğretim Okulu'nda sınıf öğretmeniyim. Bu bloğu hayatımdaki ve mesleki yaşantımdaki çeşitli şeyleri paylaşmak için tutuyorum. Hepiniz Hoşgeldiniz...

26 Ocak 2012 Perşembe

Semazenler ve Boyama

SEMAZENLER ve BOYAMALARIMDAN ÖRNEKLER


Mevlana’nın 7 öğüdünü çok seviyorum.
1-Başkalarının kusurunu ölçmede gece gibi ol.
2-Hiddet ve asabiyette ölü gibi ol.
3-Şevkat ve merhamette gece gibi ol.
4-Tevazu ve alçakgönüllülükte toprak gibi ol.
5-Cömertlik ve yardım etmede akarsu gibi ol.
6-hoş görülükte deniz gibi ol.
7-Ya olduğun gibi görün ya göründüğün gibi ol.
Bence bu 7 öğüdü hayat felsefemiz olarak benimsemeli ve yaşamalıyız.
Sınıfımda  öğrencilerime hem bu 7 öğüdü öğretmek hem de el becerilerini geliştirmek için  şe-bu aruz törenlerinin kutlandığı hafta görsel sanatlar dersinde semazen  resmi çizerek öğrencilerime keçeli boya kalemleri ile boyattım.

Semazenlerimiz öyle çok beğenildi ki çerçeveletip astık.
İşte 7 öğüdü içeren semazenler...

Bu da evimin buzdolabına astığım çok sevdiğim bir arkadaşımın hediyesi semazenler...



İşte bu da bizzat benim kumaş üzerine simli tutkal boya ile yaptığım semazen...


Beğenipte yapmak isteyenlere, semazenlerin boyanmamış halini yayınlayabilirim.
Bu arada Eilf Şafak’ın AŞK , Ahmet Ümit’in BAB-I ESRAR ,Saide  Kuds’ün KİMYA HATUN romanlarını okumanızı şiddetle tavsiye ederim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder