HOŞGELDİNİZ...

Bloğuma Hoşgeldiniz…    Umarım bloğumu beğenirsiniz...     Paylaşımlar Hayatı Yaşanabilir Kılar.     Serap Arslan     Kırıkkale

Ben Serap Arslan. Kırıkkale'de Mehmet Varlıoğlu İlköğretim Okulu'nda sınıf öğretmeniyim. Bu bloğu hayatımdaki ve mesleki yaşantımdaki çeşitli şeyleri paylaşmak için tutuyorum. Hepiniz Hoşgeldiniz...

11 Şubat 2012 Cumartesi

MATEMATİKLE RESİM

Sınıfta öğrencilerime görsel sanatlar dersinde çoğu zaman resim çizdirmek yerine elişi kağıtları ile etkinlikler ve değişik tekniklerle boyamalar yaptırmayı tercih ediyorum. Bir etkinliği yaparken öğretmen olarak amacım bir taşla birçok kuşu vurmak ve öğrencilerime daha yararlı olmak.  Elişi kağıtlarıyla çeşitli çalışmalar yaptırırken, onlar eğlenirken ve farkında değillerken bu çalışmalara matematiği de ekleyiveriyorum. :) Nasıl mı ? İşte ayrıntılar...
    
Burada sizlere matematikle resmi ve elişi çalışmalarını birleştirdiğim bir uygulamayı anlatmak ve bu uygulamadan örnekler vermeyi amaçlıyorum.

Genel de sınıf öğretmeni olarak hepimiz, görsel sanatlar dersinde resim yaptırdığımızda öğrencilerin bir ev ,birkaç ağaç ,güneş ve bulutlar yapıp 10 dk gibi kısa bir sürede resim çalışmalarını bitirmerinden dolayı ( birkaç istisna hariç) geri kalan zamanın boşa gitmesinden şikayet ederiz. Bu yüzdendir ki 2 saat olan görsel sanatlar dersini farklı günlerde yaparız yada laf aramızda çoğumuz fazladan  matematik dersi yaparız.

Oysa gösel sanatlar dersinde resim çizdirmek yerine değişik etkinlikler yaptırırsak öğrencilerin hem el becerileri, hemde ilgi ve yetenekleri gelişir. 

Hemde bu çalışmaları yaptırırken bir taraftan da matematik dersi yapabiliriz. İşte bunun yolu...    

                       Önce isterseniz malzeme listemi vereyim.                                                                                       
        1-Elişi kağıdı
        2-düğmeler
        3-Yün ipler
        4-makas,cetvel ,prit
YAPILIŞI
 Dikdörtgen şeklindeki elişi kağıdını kare şeklinde kesiyoruz(Bu arada öğrencilere karenin ne olduğu,kaç köşesi, kaç açısı ,olduğu çevresini alanını nasıl hesapladığımızı sorabiliriz.)

Kare şeklindeki elişi kağıdını tam ortadan ikiye katlayıp üçgen haline getiriyoruz.( bir kareden birbirine eşit iki üçgen olduğu belirtilerek, üçgenin kaç kenarı kaç köşesi, kaç açısı, açı ve üçgen çeşitlerini soru cevap şeklinde öğrendiğimiz konuları tekrar edebiliriz.)

Daha sonra her iki  kenardan katlayarak  kulaklarını yapıyoruz.
Yuvarlak küçük düğmelerle gözlerini  büyük düğme ile burnunu yapıyoruz.(Düğmelerin şeklinin daire olduğu dairenin köşesi açısı olup olmadığını sorabiliriz.)

En son olarak köpeğimizin saçlarını yapıştırıyoruz.

İşte böylece hem resim hem matematik dersi yapıyoruz. 2 saatlik sürede ancak yetiyor. Çocuklar hem eğleniyor hem öğreniyor.
 
Matematik dersinde de problemleri resim yaparak çözdürebiliriz. Böylece soyut olan problemler daha iyi anlaşılır.Örneğin(şimdi konu olarak  çarpma işlemi gerektiren problemlerde olduğumuz için)

4 katlı bir apartmanın her katında 3 daire, her dairede de 5 kişi yaşıyor Bu apartmanda toplam kaç kişi yaşıyor ?

Bu problemi çözerken hemen 4 katlı bir apartman çizerek  her katına 3 daire her dairenin içine5 kafa çizince problem soyutluktan kurtuluyor , çözmesi kolaylaşıyor.Seviyeleri farklı farklı olan tüm öğrenciler problemi kolaylıkla anlıyabilir.
,
  Zor olan problemleri  hemen resimleştirir yada küçük bir hikaye ile dramatize edersek matematik dersi ezbercilikten kurtulup eğlenceye dönüşmüş olur.

İşte sevimli köpeklerimiz 
 

Mavi Köpek

 

Pembe Köpek



Öğrencilerim yaptıklarından çok memnunlar öyle değil mi?
                                      













                                                     


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder