HOŞGELDİNİZ...

Bloğuma Hoşgeldiniz…    Umarım bloğumu beğenirsiniz...     Paylaşımlar Hayatı Yaşanabilir Kılar.     Serap Arslan     Kırıkkale

Ben Serap Arslan. Kırıkkale'de Mehmet Varlıoğlu İlköğretim Okulu'nda sınıf öğretmeniyim. Bu bloğu hayatımdaki ve mesleki yaşantımdaki çeşitli şeyleri paylaşmak için tutuyorum. Hepiniz Hoşgeldiniz...

25 Ocak 2012 Çarşamba

Öğretici Şarkı

3/B SINIFINDA DEVAMI YAZILAN ŞARKI


Öğrencilerime sınıfta internetten indirerek öğrettiğim
1881’de bir çocuk doğdu
Annesi onun adını Mustafa koydu
Sarı saçlı, mavi gözlü bu güzel çocuk
Büyüdü büyüdü Atatürk oldu
 
bu şarkının devamını, sınıfta öğrencilerimle birlikte olayların oluş sırasına ve şarkının ezgisine göre  şöyle yazdık.
19 Mayıs’ta Samsuna çıktı
Erzurum Sivas’ta toplantı yaptı
Ankara’ya geldi meclisi açtı.
Bu günü bizlere armağan etti.
Düşmanları yurdumuzdan kovarak
29 Ekim’de Cumhuriyeti kurdu
Hepimizin de bildiği gibi öğrencilerimiz biz ne kadarda güzel anlatsak da tarihleri, olayların oluş sırasını hep karıştırırlar. Bu şarkı benim sınıfımın en çok sevdiği şarkıdır. Aynı zamanda çokta işe yarıyor .Geçen sene Kırıkkale’de Gelişim Dershanesi sınavında  il 1.si olan Furkan Altınışık ve il 3.sü olan Ayşe İrem Kesmeci öğrencilerimin anlattıkları beni hem çok güldürdü hem de çok mutlu etti.
-Öğretmenim sınavda cumhuriyetin kuruluş tarihi ve meclisin açılmasıyla ilgili bir soru vardı. Ben o soruyu doğru cevaplamak ve emin olmak için öğrettiğiniz şarkıyı sessizce söylüyordum.Sınavda görevli öğretmen yanıma gelerek
–Oğlum ne yapıyorsun sen dedİ .
-Bende şarkı söylüyorum öğretmenim dedim O da
 –Şarkının sırası mı sınavına bak dedi
- Oysa ben zaten sınavıma bakıyordum.
İşte böyle bazen bir şarkı, bir şiir , bir fıkra ,bir kısa sözle öğrettiğimiz bilgileri kalıcı kılabiliriz Söyler misiniz bana, hangimiz unuttuk fıstıkçı şahap’ ı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder