HOŞGELDİNİZ...

Bloğuma Hoşgeldiniz…    Umarım bloğumu beğenirsiniz...     Paylaşımlar Hayatı Yaşanabilir Kılar.     Serap Arslan     Kırıkkale

Ben Serap Arslan. Kırıkkale'de Mehmet Varlıoğlu İlköğretim Okulu'nda sınıf öğretmeniyim. Bu bloğu hayatımdaki ve mesleki yaşantımdaki çeşitli şeyleri paylaşmak için tutuyorum. Hepiniz Hoşgeldiniz...

25 Ocak 2012 Çarşamba

sınıf içi oyun

DEVE CÜCE OYUNU YERİNE 

Bütün meslektaşlarım bilir, öğrencilerin sınıf içinde oynamayı en çok sevdikleri oyun deve cücedir.
Özellikle soğuk kış günlerinde beden eğitimi dersini sınıf içinde yaptığımız zamanlar ,İtiraf etmek gerekirse çoğumuz soğuk havalarda beden eğitimi derslerinde Türkçe veya matematik dersi yaparız
İşte hem ders hem oyun
Ben deve cüce oyununu özel isim - cins isim oyunu olarak değiştirdim .Özel isim denince öğrenciler ayağa kalkıyor cins isim denilince oturuyorlar ,yanılanlar eleniyor. Bu oyunu yeri ve işlediğiniz konuya göre( tekil isim-çoğul isim ,somut isim-soyut isim ,basit isim –türemiş isim yapabilirsiniz).Bu şekilde hem beden eğitimi hem Türkçe dersi yapıyorum Böylece çocuklar eğlenerek öğrenme zevkine varıyorlar.




1 yorum:

  1. Bu deve cüce oyununu uyarlaman çok hoşuma gitti. Buna bir nevi inovasyon-yenilik transferi denir. Heleki uygulama noktasında pek çok konuya uyarlanabilmesi işin daha da güzel tarafı. Böyle ilginç ve işe yarar yöntemlerin varsa burada paylaş lütfen. Biraraya gelince bu konulara vakit kalmıyor.Kendi dersime uyarlıcam bunu. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil